برگزاری جشن ۱۸ کیلومتری غدیر در همدان 

دبیر ستاد مردمی غدیر همدان از برگزاری جشن ۱۸ کیلومتری در این استان خبر داد.

مهدی صلواتیان گفت: برنامه جشن‌های غدیر در استان همدان با همکاری گروه‌های مختلف مردمی، پایگاه‌ها هیئت‌ها، مساجد، خیران، ارگان‌ها، ادارات و نهاد‌ها در حال برگزاری است.

او با اشاره به اینکه این جشن‌ها از روز عید قربان با به اهتزار درآمدن پرچم سبز علوی کلید خورده است، گفت: این برنامه‌ها تا روز مباهله ادامه دارد و به‌صورت محوری، پنج جشن شامل جشن عید قربان، جشن میلاد امام هادی (ع)، جشن‌های عید غدیر در شب عید غدیر، روز عید غدیر و جشن روز مباهله برگزار شده و می‌شود.

دبیر ستاد مردمی غدیر استان همدان اهتزار پرچم علوی در روز عید قربان، رونمایی ترانه غدیر، جلسه با مدیران برای هماهنگی برپایی موکب‌ها در این ایام را از برنامه‌های ستاد غدیر همدان برشمرد و افزود: با توجه به برگزاری جشن ۱۸ کیلومتری در همدان برنامه‌های متعددی برای این پیاده‌روی پیش‌بینی شده است.

صلواتیان با اشاره به اینکه این جشن علاوه بر شهر همدان در سایر شهرستان‌ها نیز برگزار می‌شود، گفت: در مسیر این پیاده‌روی بیش از ۴۰۰ موکب پیش‌بینی شده که ۱۳۰ موکب آن در شهر همدان و در محل بلوار ارم از ساعت ۱۷ تا ۲۳ همزمان با روز عید غدیر، ۱۶ تیرماه مشغول خدمت‌رسانی خواهد بود. 

او گفت: برنامه‌های فرهنگی، کودک و نوجوان، نهج‌البلاغه و قرآن، مشاوره، سرگرمی، مسابقه و اهدای جوایز، مسابقه خانوده و جوانی جمعیت، پاسخ به شبهات در برنامه پیاده‌روی پیش‌بینی شده است، امیدواریم برنامه گسترده و با شکوهی را برای غدیر به نمایش بگذاریم.

دبیر ستاد مردمی غدیر استان همدان نورافشانی، بازسازی واقعه غدیر، حرکت خودرویی، موتوری و دوچرخه‌سواران به‌صورت کاروان شادی، برگزاری جشن‌های غدیریه در محلات، بوستان‌ها و گروه‌های مردمی را از برنامه‌های دیگر ایام دهه امامت و ولایت برشمرد و افزود: برنامه خطبه‌خوانی غدیر با حضور مبلغان مساجد نیز انجام خواهد شد.

صلواتیان گفت: پیش‌بینی شده با پای کار آمدن هیئت‌ها و گروه‌ها، امسال بیش از ۱۸ هزار برنامه در ایام دهه امامت و ولایت تا روز مباهله در استان همدان اجرا شود. اطعام و افطار یکی از مهم‌‎ترین برنامه‌هاست؛ سال گذشته حدود ۳۹۶ هزار اطعام‌دهی و توزیع غذا در دهه ولایت و امامت داشتیم که امسال پیش‌بینی می‌شود با همکاری خیران، جمع‌آوری نذورات و همکاری هیئت‌ها و گروه‌های جهادی و مردمی این تعداد به بیش از ۴۰۰ هزار برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۱۵ تير ۱۴۰۲
سلام بجای که این خرخ دولت بکنه فکر مردم باشه که سر سفرها نون نبیست فکر خونه باشه برای مردم این کارا تون دیگه چیه مردم بی پول هستن بخاطر پول جنگ اعصاب تو خو خونه ها هست وام مردم زودتر بده نگه نداریم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۳۲ ۱۳ تير ۱۴۰۲
تمام لذت عمرم همین است که مولایم امیرالمؤمنین است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۱۴ تير ۱۴۰۲
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۱۶ ۱۲ تير ۱۴۰۲
این کارهابرای مردم نون نمیشه،برسین به داد مردم،یه عده خاص ازاین جشن هابهره بسیارمیبرن سودش هم به جیب همان تدارک دیدگان میره،برای مردم این کارها هیچ سودی نداردومنابع تلف میشود
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۳۴ ۱۳ تير ۱۴۰۲
چه ربطی داره چرا دری وری میگه جاهای دیگه که هزاران برابر این پولها خرج میشه لالیت فقط موقع اعتقادات و مراسم مذهبی میرسه یک متر زبون در میارید